Jump to content

Podstawy redstone


Calif
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim! W tym poradniku przedstawię wam magię tego magicznego surowca, którego po obeznaniu możecie użyć do zrobienia praktycznie wszystkiego.  Poradnik podzielę na 2 części: przedstawienie bramek logicznych i instrukcje dotyczące zrobienia przykładowych mechanizmów.

 

Kilka słów na początek: wypróbujcie wszystkie pokazane tu rzeczy na trybie creative, bo na survivalu czy Craftedzie będzie wam dosyć ciężko :P  I nie zniechęcajcie się, jak coś wam nie wyjdzie. Mi też wielokrotnie nie wychodziło i nie poddałem się do tej pory.

 

Podstawowe zasady:

 

  • Redstone i większość elementów mechanizmów niszczy się przy kontakcie z wodą, więc mechanizmy z użyciem wody róbcie po zdobyciu doświadczenia w tworzeniu
  • Może się zdarzyć, że przez nieuwagę źle okablujecie mechanizm i nawet po odcięciu sygnału w obwodzie będzie płynął prąd. W takiej sytuacji należy usunąć część kabli i sprawdzić, z czym to może być związane
  • Szkło i jasnogłaz nie przewodzą prądu elektycznego, mimo to mogą być przesuwane przez tłoki
  • Blok redstone zawsze dostarcza prąd do przewodów  
  • Od źródła sygnału jest on przewodzony przez 15 kratek, potem zanika. Po dołączeniu repeatera jest on przywracany do maksymalnej mocy (jeżeli nie zanikł)

 

1. Bramki logiczne:

 

 - Bramka NOT - potocznie "negacja", odwraca sygnał wejściowy, a po naszemu: jak dostarczymy prąd do negacji, po drugiej stronie nie będzie sygnału (https://imgur.com/a/4cykr)

 - Bramka AND - Bramka logiczna z dwoma/więcej wejściami. Jeśli wszystkie sygnały wejściowe są włączone, sygnał wyjściowy też jest włączony. Jeśli wyłączymy jeden z sygnałów wejściowych, prąd w przewodzie wyjściowym przestanie płynąć (https://imgur.com/a/g047F)

 - Bramka NAND - Działa podobnie do bramki AND, jednak jeśli włączymy obydwa sygnały wejściowe, przewód wyjściowy przestanie przewodzić prąd (https://imgur.com/a/36g3N)

 - Bramka OR - Używa dwóch/więcej sygnałów wyjściowych. Jeśli chociaż jeden z sygnałów wejściowych przewodzi prąd, przewód wyjściowy również przewodzi prąd (https://imgur.com/a/E6oKX)

 - Bramka NOR - Jest połączeniem bramki OR z negacją; jeśli chociaż jeden z przewodów wejściowych dostarcza prąd, skutkuje to brakiem sygnału w przewodzie wyjściowym (https://imgur.com/a/sdWqy)

 - Bramka XOR - Jedna z dwóch najbardziej skomplikowanych pojedynczych bramek logicznych (tak, można je dowolnie łączyć, tylko z głową!) Składa się z dwóch przewodów wejściowych. Jeśli jeden z nich przewodzi sygnał, skutkuje to aktywacją przypisanego do niego mechanizmu. Jeśli jednak dostarczymy prąd do wszystkich wejść, skutkuje to zablokowaniem sygnału w obu wyjściach (https://imgur.com/a/JbdJ3)

 - Bramka XNOR - Jest to połączenie bramki XOR z negacją; pozostawienie obu wejść włączonych/wyłączonych skutkuje włączeniem mechanizmu, jednak jeśli dostarczymy prąd do jednego z nich, przesył sygnału w wyjściu zostanie zablokowany (https://imgur.com/a/5rIYg)

 

2. Przykładowe mechanizmy wraz z instrukcjami:

 - BUD-Switch - Mechanizm z wykorzystaniem przewodnictwa bloków i tłoków (przykład: https://imgur.com/a/6FbfM)

 

 - Meloniarka:    

  a) Zbuduj podstawę z ziemi, wody, hopperów, skrzynki i jakichś bloków (https://imgur.com/a/kxDI2)

  b) Postaw lepkie tłoki, do których przyklej szkło lub jasnogłaz i postaw bloki na równi z tymi tłokami (https://imgur.com/a/yXh0Q)

  c) Dołącz czerwone pochodnie i repeatery jak na zdjęciu (https://imgur.com/a/fS0Cw)

  d) Zbuduj taką konstrukcję przy każdym z tłoków jak na zdjęciu; pamiętaj, by droppery były skierowane ku górze (https://imgur.com/a/clKhE)    

  e) Postaw hoppery na dropperach, wrzuć do każdego z nich po 1 itemku i zasadź melony/dynie pomiędzy miejscami na przesuwane szkło (https://imgur.com/a/BmwBr)

 

 - Drzwi na kod:

  a) Stwórz tablicę z dźwigniami i ustaw pożądane hasło (https://imgur.com/a/CTGDc)

  b) Z drugiej strony tablicy postaw czerwone pochodnie (muszą być na tej samej wysokości, co dźwignie) i zniszcz te świecące się (https://imgur.com/a/BQQTs)

  c) Pod pozostałymi pochodniami postaw redstone, a w miejscach po zapalonych pochodniach postaw blok jedną kratkę niżej, a na nim redstone (https://imgur.com/a/JvwSp)

  d) Ustal, gdzie będą znajdować się drzwi i dwa bloki niżej postaw czerwoną pochodnię (https://imgur.com/a/HvZ5S)

  e) Poprowadź z drugiej strony kabel do pochodni jak na zdjęciu (https://imgur.com/a/u26AK)

 

 - Winda itemów:

  a) Zrób wieżę z dropperów (wszystkie muszą być skierowane w górę) pożądanej wysokości, a na najwyższym umieść skrzynkę (https://imgur.com/a/KcY4Q)

  b) Zbuduj przy dropperach drugą wieżę i dołącz pochodnie jak na zdjęciu (https://imgur.com/a/v0kaQ)

  c) Dołącz do drugiej wieży zegar redstone jak na zdjęciu; na 2. screenie przedstawiłem niekonieczny element, a jedynie usprawnienie całości (https://imgur.com/a/fs9un)

 

To na tyle. Jak będzie mi się chciało, zbuduję coś bardziej skomplikowanego i zamieszczę w dziale "Budowle" wraz z wyjaśnieniami. Jak już będzie, wkleję link w tym poście. Wszelkie pytania proszę kierować poniżej lub na PW. Powodzenia z mechanizmami!  ;)

  • Lubię to! 22
  • Zły 1
Link to comment
Share on other sites

[align=center]Naprawdę fajne.[/align]

[align=center]Leci Plus[/align]

[align=center]oj nabijesz sobie trochę reputacji za to xD[/align]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
W dniu 4.07.2020 o 20:54, ArcadePolska napisał:

No niestety widać że o redstonie macie pojęcie prymitywne i głupie mam prawo się wypowiadać bo w minecrafcie najprawdopodobniej jestem najlepszy jeśli ktoś chce się zmierzyć discord ArcadePolska#1587

O cześć Redstoniarz :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use along with Guidelines and Privacy Policy