Jump to content

[Poradnik] SkyBlock 1.17 - wszystko co musisz wiedzieć.


Adikkk
 Share

Recommended Posts

  • KidMod [CR]

SkyBlock 1.17

 

«❀ Poradnik by: ❀»

KidMod Adikkk & Helper Sternik_

 

1. Wstęp.

SkyBlock 1.17 jest najnowszym tworem sieci Crafted.pl. Tryb ten jest swego rodzaju kontynuacją SkyBlocka 1.12, jednak nastąpiły tu pewne zmiany, które również zawarte zostaną w tym poradniku. Na początek zapraszam do poradnika, który jakiś czas temu stworzyłem sam, pomoże on wam w zapoznaniu się z wersją 1.17 i jej nowościami - Kliknij, aby przenieść się do wspomnianego poradnika! W razie wątpliwości i niedomówień zapraszamy na PW!

 

2. Jak zacząć?

To pytanie zadaje sobie pewnie wielu graczy, gdy wejdzie na serwer pierwszy raz. Uważam, że teraz wystarczy im podesłać ten poradnik, a wszystko stanie się jasne. Na początek przyda się przeczytać /w pomoc, pod tą komendą znajdują się wszystkie komendy wyspy wraz z opisami. Na pewno wspomnieć warto o założeniu wyspy, czego dokonać można za pomocą komendy /w. Otworzy nam się GUI, gdzie zależnie od swojej rangi (Gracz, VIP, SVIP) możemy wybrać rodzaj wyspy od jakiej zaczniemy. Gracz bez rangi niestety nie ma tu wyboru, więc po prostu tworzy wyspę podstawową. Uwaga! W przyszłości wyżej wspomniana komenda (/w) służyć będzie do teleportowania się na naszą wyspę. Warto tu napomnieć również o komendzie /w tp nick, którą można teleportować się na wyspy innych graczy, ale muszą oni posiadać tabliczkę [Witaj]. Czym ona jest?

 

- Tabliczka [Witaj]

Jest to tabliczka, dzięki której gracze mogą się teleportować na naszą wyspę w miejsce gdzie ona stoi. Jak stworzyć tabliczkę?

1. Osiągnij 10 poziom wyspy. Czym on jest? Jest to swego rodzaju miara poziomu rozbudowy Twojej wyspy. Z każdym postawionym blokiem* zwiększa się on. Aktualny poziom wyspy sprawdzisz pod komendą /w poziom, pamiętaj, że po jej wpisaniu trzeba chwilę poczekać przed pojawieniem się wyniku.

 

* - Niekoniecznie. Blok zalicza się do poziomu wyspy o tyle, ile wynosi jego wartość. Możemy sprawdzić ją pod komendą /w wartosc. Jeśli owa wyniesie 0, oznacza to, że blok nie zaliczy się do poziomu wyspy.

 

2. Stwórz tabliczkę i napisz na niej [Witaj] według przykładu poniżej. Pod w/w treścią możesz napisać coś więcej, jest to zależne od ciebie.

 

image.png.f3fc3c980949785b7520c91bc5340cfa.png

◈ /w tp Sternik_ ◈

 

Wszystkie tabliczki [Witaj] graczy znajdziesz pod komendą /w warpy.

 

3. Jak zarabiać?

Okej, wyspa jest, wszystko śmiga, ale nie ma za bardzo z czego jej rozbudować. Co poradzić? W tym punkcie znajdziecie porady na zarobki (nie tylko podstawowe!), ale również przydatne triki lub rozwiązania alternatywne, od tego ostatniego też zaczniemy. Pewnie większość pierwsze pieniądze wyda na ziemię, bo przecież z czego budować wyspę? Nie! Wersja 1.17 oferuje na to lepsze rozwiązanie. Dirt w /sklep (sklep serwerowy trybu SkyBlock) kosztuje 400$/16 sztuk. Strasznie drogo, nie? Wyobraźnie sobie, że wystarczy wam trochę kamienia, który możecie przepalić z bruku. Gdy rozłożycie go tak jak chcielibyście dirta, a obok niego będzie blok mchu i klikniecie na niego mączką kostną to stone w okolicy zamieni się w owy blok, a na nim losowo:

 

- trawę (nie w formie bloku)

- sadzonkę azalii (bez kwiatów lub z kwiatami)

- mech (ten w formie dywanika)

 

Blok mchu jest bardzo ładnym blokiem:

JrWuL0t4vO0cNOVU66QXGuCQFVtIOLvL56RCIdNFzLEN87L-4q8RfohkM0ew2D2Tnubi8DrKk2Y6_L-Fz8mJ68ZK4NdZzD4XtWX2z8fS9sZ8ShHg2MtljjSTsSI7cIPWSZWK_Zdt

A w dodatku tanim, jakby tego było mało, możecie sprzedać na /skup sadzonki azalii (bez kwiatów) i zarobić z tego pieniądze!

 

Metody zarabiania:

 

- standardowe:

 

1. Sklep - na serwerze SkyBlock możliwe jest stworzenie własnego sklepu za pomocą tabliczek (Uwaga! Podczas pisania tego poradnika tabliczki są tymczasowo wyłączone. Informacja o nich zostanie zaktualizowana, gdy znów wrócą do normalności). Jak to zrobić? Poniżej instrukcja stworzenia tabliczki: (znajdziecie również pod /pomoc sklep)

 

1 linijka: [Trade].

 

2 linijka: Liczba pieniędzy za ustaloną ilość sprzedawanego produktu. O co chodzi? Chodzi o to, że jak gracz kliknie na tabliczkę to kupi X sztuk przedmiotu (wpiszesz to w 3 linijce) za kwotę, którą tu podasz. Wpisujesz to w konfiguracji $kwota np. $8.

 

3 linijka: ilość sprzedawanego produktu nazwa produktu:ilość produktu w tabliczce. A więc po kolei:

 

4 linijka: pusta

 

▪︎ ilość sprzedawanego produktu to nic innego jak ilość produktu, który sprzedajesz w tabliczce (o tym decydujesz poprzez wpisanie jego nazwy) przez jedno kliknięcie (jednorazowo).

 

▪︎ nazwa produktu jest to nazwa (w przypadku SKY17: skrótowa), którą posiada każdy przedmiot w grze. Skąd ją poznać? Trzymaj wybrany przedmiot w łapce i wpisz /itemdb. Powinieneś zobaczyć coś takiego:

 

leGgJFPVIBgmDvXevpCF8lc26F9f8wFvrGA_LjXo5cxQ-zaexaEwTznkAeFmCDC-baejmcVud_O7g_fmEH5NE97cOCaS4gmlWSegiesbUJCHKEIBZ1MWnQ-xB9dgxqt5poqOio-y

 

W miejsce  na tabliczce wpisujesz sweet_berries lub jedną z nazw skrótowych,

 

▪︎ ilość produktu w tabliczce świadczy o tym, że jak stworzymy tabliczkę to w tym wypadku użyte ciastka nie będą tam w nieskończoność. Przecież bez sensu by było, gdybyśmy tam włożyli jedną jagodę (tyle nam zabierze, bo przy tworzeniu tabliczki dany przedmiot musimy mieć w eq, ponieważ zniknie on z niego (by go odzyskać trzeba zniszczyć tabliczkę), a gracze mogliby kupić ich kilka staków, bo można by tak było kopiować itemy. Więc jak mamy np. 16 jagód w eq to wpisujemy w to miejsce liczbę 16. Gdy gracze kupią 16 jagód (wszyscy razem, nie każdy osobno) to skończy się towar. Dokładamy go przez kliknięcie PPM (Prawy Przycisk Myszy) na tabliczkę, nadal mając go w eq. Przykład:

 

Mam zbędne ciastka. Chcę 6 z nich dać graczom na sprzedaż poprzez tabliczkę. W związku z tym chcę, by słodkie jagody (nazwa: sweet_berries) były sprzedawane po 1 sztuce za $8(8 dolarów/waluty serwerowej). Jeśli mam ich osiem, to chcę by zabrało mi ich tyle z ekwipunku. Oznacza to, że w tabliczce będzie 6 jagód, tyle też będą mogli kupić gracze, później skończy się towar. Na tabliczce wygląda to tak:

f6XbKry9xFcwDVj1eqF-QW6eXhVlFGePk-x0bYdv8PWY-in0NMGBHVAvDTElPh2mxzCzGTXnaF36sfmHoBX2mOqy28VEf77SLYq5uCN7wHviq9tBXCV5VTvwcpN-EeO9dAsVjmBB

Ze względu na błąd tabliczek - sklep nie zadziałał. Tabliczka sklepowa będzie wyglądała lekko inaczej, jednak jej treść pozostanie taka jak na screenie.

 

Tak samo będzie wyglądał skup jednak w lekko innej konfiguracji:

 

1 linijka: [Trade]

2 linijka: ilość skupowanego produktu id produktu

3 linijka: kwota za daną ilość skupowanych produktów:zapas gotówki w tabliczce

 

2. Skup serwerowy - niektóre itemy można sprzedawać w skupie serwerowym, który znajdziesz pod komendą /skup.

 

 

 

3. Kasyno - jeśli uważasz, że masz szczęście - możesz spróbować tam. Kupujesz żeton za wybraną kwotę na odpowiedniej tabliczce, a później otwierasz go klikając na odpowiedniego enderchesta obok:

 

m8NmAtJK-n3RJ5AENxlJNGgZxiwf9GccLIvMRvTLfKMj-lftMScrp_0mwr_RrwC4t6WZQ2AnzELgibafFHlrvjQGcsr6e_2k_3Wy_pSm6eErU6G9MRxuDkta-5yWzyDfoLn2fmfX

 

4. Zadania - na SkyBlocku można wykonywać również /zadania, które każdy ma swoje. Są one różnej maści, ale za każde dostajesz nagrodę. Jest 5 etapów zadań, z każdym są one trudniejsze, ale też z lepszym zwrotem. Zaczynasz od góry, a oto te poziomy:

- Nowicjusz (25 zadań),

- Fachowiec (23 zadania),

- Ekspert (18 zadań),

- Zaawansowany (15 zadań),

- Elitarny (9 zadań).

 

- niestandardowe:

 

1. Miedź - miedź jest bardzo opłacalna do sprzedaży na skupie. Każda jedna ruda dropi kilka/kilkanaście surowej miedzi, a co za tym idzie sztabek. Jest to najczęściej pozyskiwany surowiec w kopalni, więc można się na nim dorobić.

 

2. /kopalnia - dosyć standardowe, ale jest na to dobry sposób, który stał się bardzo popularny na tej wersji. Jest to teleportowanie się od beacona z Haste II (szybkie kopanie) do konkretnego stanowiska w kopalni i kopanie do momentu, gdy przestanie działać ten efekt. Wtedy wracamy szybko do beacona i do kopalni. Proste, ale bardzo efektywne.

 

3. Inne expiarki - można próbować własnymi metodami, to zależy od was. Wystarczy zapoznać się z ich wariantami i sprawdzić na /skup, które są opłacalne.

 

4. Co o wyspie?

Po stworzeniu owej struktury nasuwają się kolejne pytania. Od razu napomnę, jak nie chce Ci się tego czytać, możesz sprawdzić to wszystko pod komendą /w pomoc. Zaczynając, jak grać ze swoim kolegą? Możesz zaprosić gracza do drużyny za pomocą komendy /w zapros nick. To idealne miejsce na opisanie systemu drużyn.

 

System drużyn.

Drużyna to nic innego jak wszyscy członkowie danej wyspy (/w druzyna). Dostępne rangi dla osób dodanych to: Pomocnik, Zaufany, Członek, Współlider, Lider. Domyślna rola gracza dołączającego to członek. Możemy dać mu awans tj. powierzyć mu rangę Współlidera komendą /w awans nick, a następnie zdegradować na członka - /w degrad nick. Każdej z tych rang (i Gościowi, czyli osobie, która odwiedza wyspę) można przypisać wybrane ustawienia, które znajdują się pod /w ustawienia (dostępne tylko dla lidera). Pomocnik jest rangą w stylu dawnego coopa, czyli gracz jest członkiem wyspy tymczasowo - do opuszczenia serwera przez lidera lub samego pomocnika, dostępna dla Vip’ów i wzwyż. Zaufany jest ulepszeniem, rola ta sama, lecz na stałe, dostępna od Svipa

 

Wróćmy do samych komend. Oto lista najważniejszych z nich (oprócz przedstawionych wcześniej):

 

  • /w menu - otwiera GUI z informacjami dotyczącymi wyspy. Jej uboższym zastępcą jest /w informacje, które wyświetlają się na czacie,
  • /w reset - czyszczenie wyspy, zaczniesz od zera,
  • /w limity - lista limitów bloków do postawienia na jednej wyspie,
  • /w czat - włączasz/wyłączasz chat, który widzą tylko osoby obecne na wyspie,
  • /w czatdruzyny - włączasz/wyłączasz chat, który widzą tylko osoby z drużyny, które są online,
  • /w wyrzuc nick - usunięcie wybranego gracza z drużyny,
  • /w wykop nick - wyrzucenie odwiedzającego z wyspy,
  • /w lider nick - przekazanie lidera innemu graczowi,
  • /w ustawdom  - ustawiasz spawna wyspy na miejsce, gdzie aktualnie stoisz,
  • /w ban nick - banuje gracza na wyspie, wyklucza dla niego możliwość wstępu,
  • /w unban nick - zdjęcie bana podanego użytkownika,
  • /w zbanowani - lista zablokowanych graczy na wyspie,
  • /w biom - zmiana biomu na wyspie.

 

Uważam te komendy za najważniejsze, dlatego też właśnie te wypisałem.

 

Oprócz tego, możemy też stworzyć wyspę netherową, co nie wyklucza posiadania zwykłej. Wystarczy stworzyć klasyczny portal 5x4. Tylko lider wyspy może go aktywować. Dla oszczędności można go stworzyć też w taki sposób:


YkXIE6Efd8G5rEZuHhzkYU_vY07b326gxSnv8PCVBztUW9BI7FlwpJL9Y2jd8-EmWLXQpmUgf95AnRyrzc9Cz4IE5ymrcK6q7RlhyhWjXUmKnGet2OX4wH6PgIgOyBesjULxa_lM

 

Po stworzeniu takiego, wyspa automatycznie się tworzy i można do niej przejść.

 

5. Generatory.

Na nowym SkyBlocku nie ma /w ulepsz tak jak na poprzedniej wersji tego trybu. Tutaj jest inny system generatorów, ponieważ nie ma też tych starych. Tutaj rodzaje generatorów są 2:

 

- cobble/stone:

Tworzony standardowo, z lawy i wody. Na swojej wyspie możemy zwiększać drop z niego za pomocą komendy /w generator. Jak go zrobić?

 

HoiiaOi65a35kVmF0HSWXpDY8UByN-nCUnIu_7B1kKA0MzOsvX8qw8cKHX9S2Etyh3hbjeaRcj8Ytk8OsETaYHLH5CC3BF7TCxwyAaBveHA9zPOuMWgNNGgnDHIbD0uwQR8ZBcel

◈ screen ze spawna ◈

 

- bazalt:

Generator bazaltu, przy okazji którego można pozyskać glowstone, kwarc, złoto oraz pradawne zgliszcza (po przerobieniu - netherite). Ulepszenia działają tak jak poprzednio. Generator musi znajdować się w netherze! Sposób zrobienia:

 

REN5JpE__AiIZ4pZq4LXCsDS6AAXSmxwFpoks0Dm_WrKoglSqrt1sKxIux8myiglD0gL2PB9329tUrMjlbGBV1xQ0FWFALvTWPxkj78m_fEl-NldTaVGaMheUghCT-7o5d7o7Igk

◈ screen ze spawna ◈

 

6. Warpy.

Na serwerze są warpy, czyli po prostu najważniejsze miejsca serwera, do których teleportować można się w prostszy sposób. Ich najważniejsza lista jest pod /warpy. Ja przedstawię je tutaj i krótko opiszę:

  • /kopalnia - ogólnodostępne miejsce do kopania dla graczy, dla rang płatnych istnieje osobna /kopalniavip,
  • /farma - teren, gdzie respią się zwierzęta przeznaczone do zabicia, również posiada /farmavip,
  • /kasyno - lubisz hazard? Miejsce dla Ciebie, które opisałem wyżej,
  • /kosciol - obiekt, w którym możemy wziąć ślub (/pomoc sluby),
  • /pvp - arena PvP, przeznaczona do zabijania innych graczy,
  • /pakiety - obszar na spawnie, gdzie otworzymy ruletki zakupione na crafted.pl/sklep,
  • /generatory - znajdują się tam wzory, jak zbudować dostępne na serwerze rodzaje generatorów.


 

✿ W razie niedomówień i wątpliwości, serdecznie zapraszam na PW! ✿

Edited by Ilorin
  • Lubię to! 1
  • Super 9
  • Wow 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use along with Guidelines and Privacy Policy